Groetjes van Jessica en Gwendolin

woensdag 10 december 2008

Arm en Rijk

Delhi de laatste stad van onze trip in India. Veel tegenstrijdigheden kom je tegen in deze stad. Op het station leven de straatarme mensen onder hout en gietijzeren daken terwijl je in Connaught Place peperdure auto's ziet rondrijden en. wordt er geld over de balk gesmeten.

Nog steeds ziek....
De trein bracht ons naar Delhi waar we rond 12.oo uur aankwamen. Met mij ging het aardig goed maar Gwen was nog niet echt lekker dus het eerste wat we dan ook zouden doen is een hotel zoeken. We hadden een hotel uitgezocht in de Lonely Planet, het RAK International. We hoopten dat ze hier nog kamers hadden. Het was namelijk erg populair omdat je niet in een bezemkast hoefde te slapen of je betaalde een vermogen (10 euro per nacht). We hadden geluk! Ze hadden nog een mooie kamer en voor een mooie prijs (4,5 euro). Gwen dook gelijk het bed in maar ik ging eerst nog even wat eten. Ik voelde me goed. Ik had nog een broodje meegenomen voor gwen maar in eerste instantie hoefde ze die niet. Eten ging er nog even niet in. Ik ging ook even relaxen en zou daarna de toeristische attracties bezoeken, jammer genoeg zat dat er niet in aangezien ik elk kwartier naar de wc moest. Helaas, maar we hadden nog een dag!

Lekker koppie koffie
De volgende dag voelden we ons allebei wat beter. We hadden de avond ervoor antibiotica gehaald bij de lokale apotheek. Dat scheelde een hoop en we waren nu in Delhi. Je bent niet elke dag in Delhi dus dan wil je wel wat zien. We besloten richting de moskee te gaan. De grootste van India. In de Lonely Planet stond echter dat hij tussen 12.30 uur en 13.45  gesloten was, dus besloten we eerst naar het fort te gaan wat, wat verder lag. Met de autorickshaw gingen we onderweg.
Het fort was erg mooi om te zien. Erg groot opgezet met hoge rode muren en ook weer heel veel marmer. Jammer genoeg is de luchtvervuiling in Delhi zo erg dat er altijd een grijze lucht is en de foto's worden daar niet mooier op. Maar niet getreurd we hebben een aantal foto's van het fort gemaakt. Veel mensen zaten ook heerlijk van de zon te genieten, in het gras. We deden rustig aan want Gwen had nog niet de energie die ze normaal gesproken had, dus wij hebben ook even heerlijk in het gras gezeten.
Na het fort besloten om gewoon rustig aan te doen en niet naar de moskee te gaan. We besloten naar het decadente gedeelte te gaan. Connaught Place.
Een gedeelte van Delhi waar je goed kon shoppen, als je rijk was uiteraard. Verwacht veel zaken zoals Gucci en Armani. Wel leuk maar toch iets boven ons budget, maar behalve kledingzaken stond deze buurt erom bekend dat je hier heerlijk kon eten en drinken.
We zijn hier neergestreken bij een heerlijke decadente koffieshop, Barista. Boekje erbij. Ideaal!
Na 2 uur moesten we weer terug want ons vliegtuig zou vanavond vertrekken richting Bangkok.

Wachten op ons vliegtuig
Ons vliegtuig zou rond 12 uur middernacht vertrekken maar ons hotel had ons geadviseerd om al om 19.00 uur de taxi te nemen richting het vliegveld. Dit was een uur rijden en volgens hem was de security aardig aangescherpt op het vliegveld in verband met de aanslagen in Mumbai.
We hadden wel rekening gehouden met een paar uur extra maar 5 uur extra??
We geloofden hem op z'n woord dus hadden we een taxi besteld bij het hotel. Dit was makkelijk, niet zo heel goedkoop maar scheelde weer gesleep met tassen.
Rond 19.15 uur vertrokken we met een bestelbusje richting het vliegveld. We waren er bijna en stonden voor een stoplicht, toen de auto niet meer wilde starten. Na een paar keer proberen, gebeurde er nog niks. Hij liep naar buiten, wat nu? Na een paar minuten kwam hij met een paar jonge gasten aanlopen die hij van de straat had afgeplukt. Wij moesten de auto uit en hun gingen de auto aanduwen. Niks. Daarna werd gevraagd of ik mee wilde helpen. Nog niks.  Nadat gwen ook mee helpde duwen, in totaal met z'n vijven begon de motor eindelijk te duwen. Jeeh!!
Ja, dit was weer een komische situatie. We balen er dan ook van dat we hier geen foto van hebben.
In het vliegveld aangekomen bleek er niks bijzonders aan de hand te zijn en zijn we dus voor niks 5 uur vantevoren gearriveerd. Het vliegveld in Delhi zag er wel verbazingwekkend modern uit wat wel weer erg lekker is na al het afval en koeienstront wat je hier overal in India zag.
Rond 22.00 uur konden we dan eindelijk bij de gate gaan zitten. Heerlijk relax banken alleen stonden de airco erg hoog aan, maar met warme trui ging dit wel.
We moesten allebei erg hard lachen om een man die wat van ons vandaan zat, want die had een Ron Brandsteder lachje. We moesten gelijk denken aan Gerard Ekdom (3fm dj, Ekstra Weekend) die deze imitatie heel goed na kan doen.
Na het vele wachten konden we dan eindelijk om 12.00 uur middernacht op het vliegtuig stappen richting Bangkok.