Groetjes van Jessica en Gwendolin

zondag 23 november 2008

Viva la Occhra, Cabrones!!!

Ajax en nederlands eten

Om 09.00 uur vertrokken we met de luxe bus naar Jhansi. Er was niet echt veel luxe aan, alleen het feit dat we eindelijk ruimte hadden voor onze benen. Rond 14.00 uur kwamen we aan in Jhansi en dan de autorickshaw pakken naar Occra (ongeveer een halfuurtje).Wederom werden we hier weer toegeschreeuwd door hotelpersoneel of we asjeblieft bij hun wilden overnachten. We gingen zelf wel wat zoeken. We kwamen bij Shri Mashanti hotel uit.
Samen met Ajax (Nee! niet de voetbalclub), die we ontmoet hadden tijdens het zoeken naar een hotel gingen we boven op het dak nog even wat eten. Met een erg mooi uitzicht.
'S-middags zijn we het dorpje wezen verkennen. Een lekker rustig dorpje en enigzins schoon. Geen bergen afval op straat. Dat was toch wel een verademing.
'S-avonds zijn we gaan eten bij het Bhola Restaurant. Erg goedkoop en erg lekker en wat zagen we tot onze verbazing ze hadden "Dutch Food" oftewel nederlands eten. Pannekoek met kaas en zelfs hutspot. Nou zijn we zelf geen fan van hutspot dus dat hebben we overgeslagen. En wie kwamen we daar weer tegen?Ajax!
Tijdens het eten kregen we ook nog bezoek van een kalf, die Ajax toch wel erg aardig vond.
Dat liet het kalf dan ook weten door middel van zijn armen te likken. Ja, als je buiten eet in India dan ben je niet alleen. Langs de straat waar we zaten, zaten onder andere honden, koeien, buffalo's en zwervers. Bizar maar ach wel gezellig.
De volgende dag zijn gwen en ik naar het paleis gegaan. De Raj Mahal (nee, geen taj mahal). Dit was een oud paleis. Het was inmens groot. Met overal gangetjes. Het leuke eraan was dat het helemaal nog niet gerestaureerd was dus alles was nog helemaal in oude staat. Je kon met oude trappetjes allerlei verdiepingen verkennen. En wie kwamen we daar ondertussen ook nog tegen?
Onze mexicaan Ajax. En ons motto werd dan ook Viva la Occhra, Cabronas! Wat zoiets betekent als Leve Occhra, lullo's. Een klein jongetje van een jaar of 12 kwam ons ook nog even opzoeken. Hetzelfde jongetje dat gister aan het avondeten, ons bloemen aanbood. "you're beautiful (jessica), you're beautiful (gwen), you're not beautiful (ajax). We gingen verstoppertje spelen in een gedeelte van het paleis. Het was erg gezellig en gwen veranderde nog even in een Quasimodo. Daarna gingen we ook nog even naar de tuinen waar je een mooi uitzicht had over een watertje.
'S-avonds hadden we afgesproken om weer met z'n drieen bij "Bhola" te gaan eten, want Ajax moest de volgende morgen al weer weg met de trein.
Narayan tempel
Eerst even ontbijten met z'n drieen maar Ajax kon toch geen afscheid nemen, dus besloot hij met ons nog even mee te gaan naar de tempel. De tempel was wederom erg mooi met mooie tekeningen op de muur en uitkijken dat je je benen goed neerzet, want er zijn hier geen leuningen. Rond 11.00 uur zijn we weer teruggegaan en hebben we Ajax afgedropt bij de autorickshaw standplaats en daarna zijn wij nog wat gaan eten en dan ook maar richting de treinen. Onze trein zou namelijk vanuit Jhansi om 15.20 vertrekken richting Agra, bekend van de Taj Mahal. HEt was maar een korte tijd in Ochhra, maar we hebben ons er heel goed vermaakt en het is het een aanrader als je India gaat bezoeken.